پاورپوینت با موضوع فیزیولوژی در فوتسال

فیزیولوژی در فوتسال , اصول تمرین , دستگاه های انرژی , تمرین قدرتی|تی ایی|teachpeach
به وب سایت دانلود و دریافت فایل های درسی آموزشی خوش آمدید اکنون مشخصات فایل پاورپوینت با موضوع فیزیولوژی در فوتسالرا مشاهده می نمایید

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 72 اسلاید

قسمتی از متن .ppt :

فیزیولوژی در فوتسال

منظور از فيزيولوژي ، در واقع تغييرات نسبتا پايدار است که در اثر تمرين در ساختمان بدن و عملکرد آن رخ مي دهد. تمرين اثرات آني و دراز مدتي را بر روي عمل بافتها ، اعضاء و دستگاه هاي بدن دارد که اين اثر آني از طريق تغييرات فيزيولژيکي داخلي بدن رخ مي دهد.
اثرات آني شامل تغييراتي در ضربان قلب ، تنفس ، حرارت بدن و ... است و اثرات دراز مدت نيز شامل تغييراتي در بازده قلبي ، توده عضلاني ، حجم تنفسي و ... مي باشد.
ورزش شامل 99 درصد آمادگي و 1 درصد اجرا است. اين جمله مؤيد اين مهم است که تمرينات آمادگي بدني و تغييرات فيزيولوژکي حاصل آن ، بخش بسيار مهم ورزش است که مربيان و معلمان ورزش مي بايست در آن نهايت دقت را داشته باشند .

در رشته ورزشي فوتسال نيز آمادگي ، سيستم انرژي و همچنين آمادگي جسماني به شکل اختصاصي
مي باشد و نمي توان تمرينات رشته ورزشي ديگر حتي فوتبال را براي فوتسال بکار برد. اين تغييرات
فيزيولوژيکي در اثر تمرين حاصل مي شود.
تمرين فرايندي تدريجي و آهسته است و هيچ گونه شتابزدگي در آن جاي ندارد. بنابر تعريف دکتر
نرفردريک ((تمرين ، ورزش ملايمي است که قابليت انطباق پذيري بدن را در مقابل فشارهاي وارده
به تدريج و بطور مستمر افزايش مي دهد.))
متوجه مي شويم که تمرين بيش از اندازه و فشار بيش از حد نه تنها عملکرد را بهبود نمي بخشد
بلکه ورزشکار را دچار عارضه بيش تمريني مي کند که موجب باز داري او خواهد شد.

اصول تمرين :
در تمرين اصولی طراحي شده که پیروي از اين اصول مي تواند مربيان و رزشکاران را در رسيدن
به قله پيروزي کمک کند .

اصل ويژگي تمرين
از مهمترين نکاتي که مربيان و ورزشکاران در تمرينات بايد توجه کنند اصل ويژگي تمرين است
در گذشته خيلي از ورزشکاران حتي در سطح بالا بدون آنکه از نيازمندي هاي ورزش خود با خبر
باشد مسافت هاي طولاني مي دويدند يا اينکه در تپه ماهورها مشغول بدنسازي بودند .

ورزشکاران در رشته ورزشي فوتسال با توجه به نيازمندي خاصي که در زمينه سيستم انرژي
(50 درصد هوازي و 50 درصد بي هوازي) و عضلات درگير ( عضلات اندام تحتاني و شکمي)
و نوع مهارتهاي ويژه اين رشته ورزشي ( دريبل ، شوت ، رفت و برگشتهاي کوتاه و سريع و ... )
وجود دارد مي بايست برنامه تمريني خاصي را پيگيري کنند که تمام نيازمنديهاي اين ورزش را
شامل شود، به همين خاطر است که با وجود نيازمندي بازيکن فوتسال به توان ، نبايد برنامه
تمريني مقاومتي وزنه برداران را براي آنان در نظر گرفت و يا با وجود نيازمندي آنها به استقامت
نبايد انتظار داشت بازيکن فوتسال چندين کيلومتر را بدود.

فهرست مطالب و اسلایدها:

اصول تمرين

دستگاه هاي انرژي

دسـتگاه هاي انـرژي در فوتسـال

تغييرات فيزيولوژي همراه افزايش قدرت

فوايد و اهميت تمرين قدرتي